Tuesday, February 12. 2008PSPColem: A ColecoVision Emulator for PSP v1.1.1Hi All, Here is the final version of PSPColem the Colecovision Emulator for PSP. For those who haven't seen previous versions, ColEm is one of the best emulator of the ColecoVision videogame system written by Marat Fayzullin. It's running on FreeBSD, HP-UX, SunOS, Solaris, Linux, and other Unix systems. PSPColem is a port to PSP of Colem (Unix version 1.0). What's new in version 1.1.1 : - Speed improvements, z80 part rewritten using jump tables. Antartic Adventure is now fullspeed (60 fps) even at 133Mhz ! - IR keyboard support (mainly for menu) - Auto-fire mode, press RTrigger+X to switch it on/off - Add several new hotkeys : . settings such as fps, render mode, auto fire speed can now be directly modified inside the emulator (no need to enter in the settings menu) . quick save / quick load current state (no need to enter in the main menu) - Default Hotkeys can now be set in the keyboard mapping menu (useful to add hotkeys on existing/previous keyboard files) - Bug fix in the low battery watchdog - Add vsync option - Add ntsc/pal option and fix issue with default speed (emulator was too slow in ntsc mode) How to use it ? Everything is in the README.txt file. Sources are included, and this package is under the GNU public license, read COPYING.txt file for more information about it. pspcolem-v1.1.1-fw3x.zip pspcolem-v1.1.1-fw15.zip pspcolem-v1.1.1-src.zip Enjoy, Zx. If you want to discuss on this emulator, you can do it there : zx81's forum on dcemu network or zx81's forum on qj.net Trackbacks
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Salut Zx, merci encore pour cet émulateur que j'adore!
J'ai deux ou trois petite suggesions pour ta prochaine release La première serait de permettre différent type d'affichage afin que l'on puisse jouer en full screen adapté 4x3 La deuxième, je t'en ai déja parlé, permettre l'affichage du clavier virtuel autre part qu'au centre. Et la troisième m'a été inspiré des émulateurs de NJ, permettre l'application de certain filters (exemple Blur) afin d'améliorer la qualité graphique de nos vieux classiques. Ce n'est que des suggestions, c'est pas moi qui code, donc j'ai aucune idée de la fesabilité de tout ca! A toi de voir Encore un gros merci pour tous le boulot effectué sur PSP A+ et bonne continuité! neutrOpik Team Gueux Salut neutOpik !
Il existe deja pas mal de mode de rendu different (avec du Blur justement). Il suffit d'aller dans le menu settings et tu choisir le "render mode" : fit, max, fit height, normal ... Sinon avec les touches par defaut, tu peux changer le mode de rendu LTrigger + Left ou LTrigger + Right. Pour ce qui est du clavier, c'est vrai qu'en plein millieu c'est pas top, mais bon je m'en sert rarement sur le coleco. Zx Add Comment
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